-

 

Follow on Bloglovin

Content

zondag 16 september 2012

How-to: basic eyeshadow


Een van de fijnste beautyproducten is in mijn ogen is oogschaduw. Oogschaduw maakt je make-up look helemaal af. Het is geen must-have bij een ooglook (vaak is eyeliner bij mij genoeg) maar als ik feestjes heb of andere dingen waar ik me voor opmaak gebruik ik altijd oogschaduw. Het leek mij daarom wel leuk om een basic tutorial te maken over hoe je een basic oogschaduw look maakt. Ik gebruik neutrale kleuren en heb een look gemaakt die ik overdag draag. Bij deze tutorial gaat het meer om de manier hoe je oogschaduw aanbrengt en niet om de kleuren dus die kan je afwisselen als je dat wilt.



De eerste stap is het leren kennen van je oog. Je brengt oogschaduw aan op een manier dat je diepte en vorm in je ogen brengt. Je creëert schaduwen waar dit nodig is en highlight plekken die lichter moeten worden. Dit zorgt voor meer dimensie bij je ogen. Op de bovenste afbeelding zie je de verdeling van het oog wat betreft oogschaduw applicatie. Op die manier is het duidelijk hoe de verdeling is, maar weten jullie ook de Engelse termen. 


Het ontdekken van je crease is het belangrijkst. Bij het aanbrengen van oogschaduw breng je in je crease vaak een kleur aan die zorgt voor een schaduw op die plek, wat zorgt voor dimensie. Je crease kan je vinden door te voelen net boven je oog. De plek net onder je wenkbrauwbot en je oog, waar je het dus kunt indrukken, is je crease. 
Wat nog meer belangrijk is bij het aanbrengen van oogschaduw is blenden. Blenden is heel simpel de rand van je oogschaduw vervagen. Op die manier lijkt het natuurlijker en heb je geen harde lijnen in je oogschaduw. Na het aanbrengen heb je natuurlijk geen perfecte natuurlijke look, daar is blenden voor. 

En dan nu op naar de tutorial!


Als eerst breng je een kleur aan op je gehele ooglid net tot aan de crease. Blend de randen van de kleur. Ik heb MAC Naked Lunch gebruikt.


Breng een natuurlijke middenkleur aan in je crease en blend deze kleur goed uit. Deze kleur is nog niet de kleur die zorgt voor schaduw in je crease, maar dit is een middenkleur die ervoor zorgt dat je donkere kleur makkelijker te blenden is. Ik heb MAC Tete-a-Tint gebruikt.



Wanneer je dat hebt gedaan breng je een donkere kleur aan in je crease. Deze kleur zorgt dus voor schaduw en dus voor dimensie van het oog. Ik gebruik hier altijd een pencil brush voor - een kwast als op de foto. Deze kwasten hebben een precieze punt, wat er voor zorgt dat je heel gericht oogschaduw kan aanbrengen. Ik gebruik hier MAC Handwritten voor.


Daarna verbind je de donkere oogschaduw met de rest van je oog, dus je maakt een V-vorm in je buitenste ooghoek. Hier komt ook de naam buitenste V vandaan. Op de foto hierboven is te zien hoe je applicatie er tot nu toe ongeveer uit moet zien. Je kan natuurlijk variëren en iedereen doet het anders, maar ik breng oogschaduw aan op deze manier. 


En dan nu is blenden erg belangrijk. De oogschaduw die je hebt aangebracht in je crease moet je goed blenden zodat de oogschaduw zo natuurlijk mogelijk lijkt. Door goed te blenden creëer je dus een natuurlijke schaduw in je crease. 


Als een van de laatste stappen breng ik nog oogschaduw aan op de onderste wimperrand om het helemaal af te maken. Dit doe ik van donker naar licht, van buiten naar binnen.


Op dit moment ziet het er zo uit!


Als laatste stap breng ik een highlighter aan op het wenkbrauwbot en mijn binnenste ooghoek. En dan is de look helemaal af! Hier heb ik MAC Vanilla en MAC Shroom voor gebruikt. 


Het eindresultaat is een makkelijke, simpele en mooie look voor overdag. Je kan qua kleuren makkelijk afwisselen en dit veranderen. Je kan nog eyeliner en mascara toevoegen, alleen mascara of glitter. Dit is verder helemaal naar wens! Enjoy. 

1 reacties:

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.