-

 

Follow on Bloglovin

Content

zondag 26 augustus 2012

Mijn holy grails




Holy grails. Een term wat in de online beautywereld veel gebruikt wordt. Afgekort ook wel HG. Dus als je ooit HG tegenkomt op beauty fora, blogs of websites dan staat het voor Holy Grail. Wanneer iets in beautyland je HG is, is het een product waar je niet zonder kan in je beauty routine. Ik heb er zeven uitgekozen die voor mij van zo'n belang zijn dat ik niet zonder zou kunnen!


Op de foto's zie je één van mijn MAC oogschaduw palettes, mijn Too Faced poeder, L'Oreal eyeliner, een MAC 217 kwast, de Too Faced Shadow Insurance, Carmex lipbalsem en mijn Tweezerman. 


Oogschaduw vind ik heerlijk om te gebruiken. Vooral MAC oogschaduw. Ze zijn zó fijn en het is zo'n feest om elke keer mijn palette open te maken en zo'n mooie collectie te zien. Dit is het palette met de kleurtjes die ik het meest draag. Ik heb er nog een die wat opvallendere kleuren heeft of kleuren die ik toch minder gebruik. Van mijn MAC palettes komt binnenkort nog wel een artikel! Omdat ik deze oogschaduw zo vaak op mezelf en anderen gebruik, kan ik niet meer zonder. 


Deze Too Faced poeder is ook hemels. Dit is al mijn derde die ik nu gebruik. Ik blijf hem maar opnieuw kopen, dus dat moet wel een goed teken zijn. Hij is zo lekker zacht en geeft me zo'n mooi huidje na het opbrengen! Ik  heb er een uitgebreid artikel over geschreven hierrrr als je meer wilt lezen. 


Oh, de Super Liner. Ik denk het aller, aller, aller belangrijkste in deze hele post. Deze eyeliner is mijn all time favorite, ik kan niet meer zonder en vind geen enkele eyeliner even fijn als deze. Hij is goed zwart, droogt mooi op, blijft goed zitten en bovenal is hij heel erg fijn in gebruik. In actie zie je hem hierrrrr in mijn winged eyeliner tutorial.


Ik ben vorig jaar begonnen met investeren in goede kwasten. Ik begon met oogkwasten omdat deze, vergeleken met gezichtskwasten, een stuk goedkoper zijn. De kwast die toen al tijden op mijn wishlist stond was de 217 van MAC. Ik heb hem toen gekocht en bij het eerste gebruik was het meteen mijn favoriet. Ik heb er inmiddels ook een tweede van aangeschaft (en nee, niet overbodig want ik gebruik ze allebei echt heel vaak!) Het is een allround kwast, dus je kunt hem voor meerdere dingen gebruik. Hij is fijn bij oogschaduw opbrengen, blenden, oogschaduw aanbrengen in je crease (arcadeboog), maar je kunt hem ook heel goed gebruiken voor crème producten zoals concealer of crème oogschaduw. Een kwast die ik iedereen aanraad omdat het de fijnste kwast is die ik bezit. 


Als ik make-up doe bij anderen en ik gebruik deze primer, krijg ik vaak de vraag "Wat is dat?" Primer is naar mijn mening een stap die je nooit, maar dan ook nooit moet overslaan bij oogschaduw. Je kan verschillende dingen als primer gebruiken, foundation/poeder, crème oogschaduw die daar voor gemaakt is of gewoon een simpele oogschaduwprimer. De Too Faced Shadow Insurance is een oogschaduwprimer die ik ook inmiddels al jaren gebruik. Deze Lemon Drop versie heeft een gele kleur en zorgt ervoor dat je ooglid net wat egaler is van kleur. 


Ik heb ontzettend veel lippenbalsem. Naast wat gekleurde versies ervan (MAC Tendertones ftw!) heb ik één favoriet die ik altijd gebruik. Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met Carmex nadat ik hem had gekocht in Londen en sindsdien ben ik helemaal verslaafd. Je hebt Carmex in verschillende smaken en versies, maar ik heb altijd de squeeze tube gehad met kersen smaak. Ook heeft hij SPF 15, dus hij beschermt je lippen ook tegen UV straling. Daarnaast is hij heerlijk verzorgend, voelt hij super lekker en smaakt hij ook heerlijk!


Mijn laatste HG is mijn Tweezerman. Ik heb erg veel verschillende pincetten gebruikt, maar nadat ik heb besloot om wat extra geld neer te leggen voor een Tweezerman heb ik er nooit spijt van gehad. Vergeleken met andere pincetten is deze superscherp, pakt hij elk klein haartje en heb je ook nog eens de mogelijkheid hem gratis te laten slijpen wanneer dit nodig is. Hiervoor moet hij wel de halve wereld over, maar dat vergeten we maar even. (Want even serieus, wanneer stuur je zo'n ding nou écht op?) Ja, Tweezermans zijn prijzig, maar ze zijn het echt waard!

Dit zijn mijn Holy Grails wat betreft beauty. Deze producten zitten standaard in mijn makeup tasje en heb ik al heel veel keren opnieuw gekocht. Ik merk ook dat ik deze producten echt mis wanneer ik ze niet bij me heb. Het zijn aanraders, dus misschien toch maar even naar de Sephora of de Ici Paris..? Enjoy!

4 reacties:

  1. Mooie producten! Ik heb zelf ook een tweezerman die is en blijft erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De MAC 217 en de Tweezerman zijn ook echt favorieten bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tweezerman, zo eentje wil ik nog hebben.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.